Alimentarna oboljenja izazvana hranom animalnog porekla
Nastavnik:
Asistent :
Status predmeta: Izborni
Uslov :
Polo ž eni predmeti iz odabrane izborne oblasti
Cilj predmeta
Da omoguci studentima razumevanje glavnih hazarda u kontekstu bezbednosti hrane i veterinarskog javnog zdravlja : a ) Fenotipske i genotipske karakteristike ; b ) Metode detekcije , izolacije i tipizacije ; v ) Epidemiologije u lancu hrane ; g ) Principe ocene odnosnih rizika za javno zdravlje ; d ) Principe menadžmenta odnosnih rizika u lancu hrane ; d ) Principe izve�tavanja o alimentarnim oboljenjima .
Ishod predmeta
Po uspe�nom završetku predmeta , student ce biti sposoban da : a ) Razume nau c nu osnovu za legislativnu kontrolu i sprecavanje alimentarnih oboljenja sa gledi�ta veterinarskog javnog zdravlja ; b ) Razume i primeni principe utvrdivanja i karakterizacije glavnih hazarda iz hrane ; v ) Razume organizacione aspekte javnog zdravlja sa veterinarskog gledi�ta ; g ) Razume i primeni principe nacionalnog i medunarodnog izveštavanja o alimentarnim oboljenjima .
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Bakterijski hazardi u lancu hrane ( infekcije , toksiinfekcije , intoksikacije ); Virusni hazardi u lancu hrane ; Prionski hazardi u lancu hrane ( BSE / TSE ); Hemijski hazardi u lancu hrane ( industrijski , poljoprivredni , rezidue lekova , re z idue hormon s kih sredstava ; aditivi ); Laboratorijska dijagnostika navedenih hazarda ; Praćenje i izvešni tavanje o alimentarnim oboljenjima ; Sistemi i mere za kontrolu alimentarnih oboljenja na nacionalnom i m d unarodnom planu .
Prakticna nastava
Dijagnostika navedenih hazarda u laboratoriji ; Grupno izucavanje problematicnih primera izabranih epidemija alimentarnih oboljenja : �ta je bilo pogre�no i kako bi se to popravilo
Literatura
• EFSA (2006) Reports on Trends and Sources of Zoonoses in the EU in 2004 and 2005. European Food Safety Authority, Parma, Italy
• i druga literatura iz nama dostupnih naucnih casopisa
Metode izvodenja nastave
- Predavanja u predavaonicama uz kori �c enje svih audio-vizuelnih sredstava;
- Prakti c ni rad u dijagnostikoj laboratoriji;
- Analiti ck i grupni rad.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
|||
Predispitne obaveze |
Poena
|
Završni ispit |
Poena |
aktivnost u toku predavanja |
- |
pismeni ispit |
- |
prakticna nastava |
- |
usmeni ispt |
do 50 |
kolokvijum-i |
- |
|
|
seminari - analiticki grupni rad |
do 50 |
|
|